Svédországban tiltakoznak a feministák a szexista reklámok ellen - azt szeretnék elérni, hogy többé ne jelenhessen meg "megalázó" anyag a svéd médiában.
Már korábban is előfordult, hogy egyes hirdetéseket be kellett tiltani némely országban, mivel sértette a konzervatívabb közönség ízlését. Hazánkban is volt ilyesmire példa (emlékezzünk csak vissza az egyszeri bulvárlap szlogenjére a meztelen igazságról, vagy a Bomba csirke fotójára).
Ezt a Puma reklámot is botrányosnak vélték annak idején
Pedig nagy ostobaság volna a nemek közti egyenlőséget abban látni, hogy a hölgyek nem szerepelhetnek szexi képeken. Ez éppen nem szolgálja az egyenjogúságot, hanem korlátozza azt. A nő számára nem az sértő, ha lát egy erotikusnak ható reklámot - hanem az, ha feslett erkölcsűnek ítélik kihívó viselkedés vagy merészebb öltözködés miatt. Miért ne lenne joga provokatívnak tűnni, ha erre vágyik? Az álszentség bántóbb, mint egy pikáns hirdetés.
Egy évvel ezelőtt egy Dolce & Gabbana reklám ellen azért éltek kifogással az egyenjogúságért küzdők, mert szerintük az ábrázolt jelenet erősen emlékeztet egy nemi erőszakra.
Nos... a magam részéről legfeljebb mesterkéltnek tartom a képet. Az azon szereplő úriemberek nem tűnnek erőszakos figuráknak (sőt - a szoláriumban pácolt, olajtól csillogó bőrű fiúk még csak nem is különösen férfiasak).
Igaz, kis fantáziával, kevesebb pózolással és erőltetettséggel (meg néhány Jean Claude Van Damme alkatú férfimodellel) valóban izgató reklámot lehetett volna csinálni egy hasonló ötletből...
Amondó vagyok, a feminista szervezetek ezúttal tévednek. Kissé nevetséges módon felfújtak egy jelentéktelen dolgot - miközben inkább valós problémákkal kellene törődniük. Például a nők elleni szexuális bűntények elnéző megítélésével, az áldozatokkal szemben tanúsított szkeptikus viselkedéssel, a munkahelyi megkülönböztetéssel. Mert ezek valóban sértik a női méltóságot.
A topmodell Kate Moss Calvin Klein reklámjában
2 megjegyzés:
törődnek vele, nyugodt lehet mindenki. de mint mindennel, az ő törekvéseikkel is az van, hogy az átlagember csak a látványosabb, a médiában helyet kapó vonulatokkal találkozik, és tovább nem is kutakodik. én meg azt mondom, hogy félinformációk alapján kifogásolni a feministákat a nem jó.
Nem a feministákat kifogásoltam, hanem ezt a követelésüket. Teljesen feleslegesnek tartom az erotikus reklámok elleni tiltakozást. Ez ugyanis épp a nők szabadságjogait korlátozza - miért ne merjék felvállalni a szexualitásukat?
Megjegyzés küldése