2008. április 19., szombat

Tom Ford botrányos reklámja

Ismét adott egy pofont a nők egyenjogúságának az az olaszországi szervezet, ami betiltotta Tom Ford divattervező provokatív napszemüvegreklámját, amely állítólag "sérti a női méltóságot".



A kép nem sértő, a szemüveg viszont - szerintem - nem valami mutatós





Mint nő, nem vettem észre, hogy a reklám különösebben sértené az önérzetemet. A képmutatás, az álszentség már jobban zavar.
A szexualitás felvállalása az önkifejezés egyik módja. Sajnos a nők ma még ezen a téren (is) hátrányban vannak a férfiakkal szemben, mivel a köztudatban még mindig élénken élnek a sztereotípiák, mit "szabad" egy nőnek és mit nem.

Sokan rosszallják a médiában megjelenő pikáns utalásokat vagy fedetlen testrészeket, sértő (irigy?) megjegyzésekkel illetik azokat a lányokat, akik a közönség igényét (igen, a közönségét, a miénket) kiszolgálják.
Azon viszont kevesen háborodnak fel, hogy a nők kevesebbet keresnek, mint férfi kollégáik; kisebb esélyük van az érvényesülésre, vagy épp elvárják tőlük, hogy legfőbb feladatuknak a családot, a gyerekszülést tekintsék.
Dobrev Klára április 17-én a Corvinus Egyetemen tartott előadásán arról beszélt, nagy kár, hogy hazánkban a nők foglalkoztatottsága igen alacsony, s hogy máig ritkaságszámba megy, ha hölgy kerül vezető pozícióba.

Nincsenek megjegyzések: