2008. február 20., szerda

LinkedIn, az üzleti közösségi portál

A 2002 decemberében alapított LinkedIn abban különbözik a többi közösségi oldaltól, hogy célja elsősorban üzleti partnerek közvetítése. A felhasználók profiljukban feltüntethetik saját képesítésüket, szakmai gyakorlatukat, korábbi és jelenlegi munkahelyüket, elért eredményeiket; s nem csupán egykori kollégáikat, régi ismerőseiket találhatják meg, hanem potenciális ügyfelekre, új munkaadóra vagy alkalmazottakra bukkanhatnak; emellett állásajánlatokat kaphatnak, tudomást szerezhetnek a szakterületükön kínálkozó üzleti lehetőségekről; saját termékeiket, szolgáltatásukat kínálhatják; információkat szerezhetnek a cégről, ahol elhelyezkedni kívánnak, vagy épp leendő munkatársaik eddigi tevékenységét ismerhetik meg.

Az ismerősök ajánlásokat írhatnak egymásról, a közös munka során szerzett jó tapasztalatokról; a legtöbb ajánlást kapott felhasználókról - foglalkozás szerint csoportosítva - lista található a Szolgáltatások címszó alatt, tehát pl. a Mérnök kategóriában a legtöbb ajánlást szerzett mérnök kerül az első helyre.
Az érdeklődők kérdéseket tehetnek fel egy-egy témakörön belül, amit a többi felhasználó közül bárki megválaszolhat (a legtöbbször válaszolókat az oldal azzal jutalmazza, hogy a Válaszok címszó alatt feltünteti a nevüket és elérhetőségüket; ezzel reklámot biztosít nekik).

Az oldalt több mint három millióan látogatják havonta; felhasználóinak száma meghaladja a 17 milliót.
A regisztráció ingyenes; a csatlakozóknak csupán emailcímet kell megadniuk.

Mivel nálunk ezt a gyakorlatot még kevesen ismerik és alkalmazzák, a LinkedIn elsősorban azoknak ajánlott, akik külföldi munkát keresnek. Szerencsére az utóbbi időben egyre több a magyar felhasználó az oldalon; tehát érdemes regisztrálni. A LinkedIn harmincszor hatékonyabb az álláskeresésben, mint a telefon vagy az email.

http://www.linkedin.com/

Nincsenek megjegyzések: