A Déli Áramlat (korábban Kék Áramlatként emlegették) a Beregovaja nevű kompresszorállomástól indul, a Fekete-tengeren át jut el Bulgáriába, egyik ága Dél-Olaszország felé, míg a másik hazánk területén keresztül az ausztriai Baumgarten felé halad tovább. A magyarországi szakasz megépítése mintegy kétmilliárd dollárba kerül majd - ez az egész építés költségének egyötöde. A vezetéket 2013-ban helyezik üzembe; teljes kapacitása 30 milliárd köbméter gáz lesz, aminek mintegy egyharmada a magyarországi szakaszra fog jutni.
Néhányan máris tartanak attól, hogy a Déli Áramlat elsősorban a Gazprom érdekeit szolgálja, s a szerződés aláírásával a kormány hátat fordított az európai uniós Nabucco vezeték építéséről szóló megállapodásnak (a tervek szerint a 3300 km hosszúságú gázvezeték Törökország és Ausztria között épülne, osztrák, magyar, román, bolgár és török cégek közreműködésével).
Szakértők állítják, hogy mivel a Déli Áramlaton keresztül érkező földgáz orosz forrásból származik, sem a gáz ára, sem az ország földgázfüggősége nem csökken majd.
Putyin több ízben megpróbálta rávenni Gyurcsány Ferencet, hogy álljon el a Nabuccóra vonatkozó tervétől, de a magyar miniszterelnök szerint a több vezeték biztosítja az energetikai kiszolgáltatottság csökkenését. Gyurcsány azt állítja, a két vezeték nem egymás versenytársaként működik majd, hanem egymást kiegészítve; ezzel az OMV vezérigazgatója, Wolfgang Ruttensdorfer is egyetért.
Orbán Viktor ma egy losonci konferencián kijelentette, a magyar kormány puccsot hajt végre azzal, hogy hosszú távú, titkosított szerződést köt Oroszországgal.
1 megjegyzés:
Ha már így állunk én is ide írok egy kis SPAM-et.
SPAM
Megjegyzés küldése