2008. január 7., hétfő

Pénz az Interneten

Ha van saját weblapunk, nem csupán saját termékeink, szolgáltatásunk ismertetésére használhatjuk: surfbarok vagy viewbarok futtatásával is kereshetünk pénzt - ezek eszközsávok vagy reklámcsíkok, amikben különböző hirdetések jelennek meg, s mialatt a felhasználó az Interneten szörfözik, automatikusan pontokat szerez, amiket egy bizonyos összeg fölött pénzre válthat. (Érdemes vigyázni az úgynevezett scam oldalakkal, amik csupán ígérik a pénzt, de nem fizetnek.)

Weblapunk látogatottságát linkcserével növelhetjük: ha hasonló témájú oldalakra bukkanunk, annak linkjét elhelyezzük saját lapunkon, cserébe az oldal gazdája is feltünteti weblapunk linkjét.

Hasznosnak bizonyulnak a partnerprogramok (más szóval affiliate programok) is: egy cég reklámját megjelenítjük az oldalunkon, s ha az oda kattintó látogatók vásárolnak valamit, jutalékot kapunk (pl. a megvett termék árának egy bizonyos százalékát).


Felmérések szerint a leghatékonyabb módszer a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO).
A legtöbb weblapot keresőoldalakon keresztül találják meg a látogatók; méghozzá a legismertebbeken keresztül (ezen három-négy kereső egyike a Google).
Fontos tehát, hogy az oldalon felbukkanjanak a tartalomhoz illeszkedő kulcsszavak, a gyakran keresett kifejezések. Képeket hiába helyezünk fel - a keresőmotorok ezeket nem azonosítják.
Az ingyen letölthető Google Toolbar-on keresztül ellenőrizhetjük az oldalunk látogatottságát.

Nincsenek megjegyzések: