2008. január 22., kedd

Vavyan Fable könyvei és állatai


Kedvenc magyar írónőm Molnár Éva, ismertebb nevén Vavyan Fable; számos krimi és fantasy regény szerzője. Összetéveszthetetlen, magával ragadó és humoros stílusa van, amivel jelentős rajongótábort szerzett országszerte. Könyveiből több mint hárommillió példányt adtak el (az utánnyomások nélkül); hazai viszonylatban ez egyedülállónak számít. Ezen adatok ismeretében bátran nevezhetem Fable-t Magyarország legsikeresebb írónőjének.

Első regénye 1987-ben jelent meg A Halkirálynő és a kommandó címmel a Szépirodalmi Kiadó gondozásában, azóta több mint harminc könyvet írt; olyan remekműveket, mint a Ki feküdt az ágyamban, a Démontangó, a Varázscsók, a Jégtánc vagy az Édes, mint a bűn. A legjobb kiadóknak dolgozott, pl. a Szukits Könyveknél - nos, említettem már, ezen kiadó szerzőivel talán elfogult vagyok, mivel én magam is megfordultam ott, tehát úgy tekintek a munkatársaira, hogy a "mieink"... viszont Vavyan Fable-t mindig is őstehetségnek tartottam saját jogán (már tiniként, amikor a barátnőmmel egymás közt cserélgettük a könyveit).
A Fable-regények cselekménye izgalmas, a szerelmi szál izgató, mégsem tűnik érzelgősnek. A hősök szeretnivaló és vagány karakterek; az olvasók egyébként - némileg érthető módon - rendszerint azonosítják az írónőt a talpraesett női főszereplőkkel.

Fable maga is erős egyéniség; saját bevallása szerint nem ajánlatos zavarni, amikor épp egy-egy művén dolgozik. Ilyenkor csakis szeretett állatai számára van ideje - családja és ismerősei kénytelenek nélküle boldogulni, mivel "Íróanyó" elmerül a regények varázslatos világában.

A rajongók előtt nem titok, mennyire kedveli a hölgy a macskákat, kutyákat, lovakat. Aki pedig a könyveit nem olvasta volna, amikből világosan átsejlik ez a ragaszkodás, észreveheti az állatszeretetet már abból, ha megtekinti az írónő saját honlapját: ezen Fable közzétette számos kedvencének fényképét, de nem hiányoznak a természetvédőknek, állatbarátoknak szóló weboldalak linkjei sem.

http://www.fabyen.hu/01_start.html


Az elmúlt évben megjelent Vavyan Fable Mesemaraton - Emlékfutam című műve (Mesemaraton c. regényének folytatása), míg korábbi könyveit (Ébredj velem!, Mogorva nyár, A Hold forró jegén) másodszor is kiadták.


Nincsenek megjegyzések: