2008. január 14., hétfő

Partnerprogramok


Aki pénzt akar keresni honlapjával, annak jó megoldás lehet a partnerprogram (affiliate) - akkor is, ha nincs saját terméke, amit értékesíthetne: ebben az esetben közvetítői szerepet tölt be, s mások termékeihez irányítja a vásárlókat. Előnye, hogy kevesebb időráfordítást igényel, mint egy főállásban végzett munka, ezért diákok vagy jövedelem-kiegészítésre vágyók is foglalkozhatnak vele. Emellett nem fordulhat elő, hogy a jelentkező nem kapja meg a fizetését (mint némely PTC, PTR program esetében).

Ma már számos cégnek, vállalkozásnak van partnerprogramja, amikre ingyen regisztrálhatnak az érdeklődők. Ha ezt megtették, mindössze annyi a feladatuk, hogy saját weblapjukon elhelyezzék a cég hirdetését (reklámcsík vagy link), amik egy egyedi azonosítót tartalmaznak, s amennyiben a partnerlinkjükről érkező látogatók vásárolnak valamit, százalékos részesedést kapnak a termék vagy szolgáltatás árából (az arányban előre megállapodnak a felek; a közvetítőket általában tíz százalék illeti, némely cégnél tizenöt vagy húsz). Akadnak webtulajdonosok, akik már azért is fizetnek, ha az érdeklődők a hirdetésre kattintanak, de a legtöbb esetben az számít, hány vásárlót szerzett a közvetítő.

Bármi legyen is weboldalunk témája, könnyűszerrel találhatunk hozzá illő partnerprogramot - léteznek számítástechnikával, vásárlással, könyvekkel vagy zenével kapcsolatos programok.

Regisztrálhatunk hazai vagy külföldi partnerprogramokra; nem meglepő módon az utóbbival lehet több bevételre szert tenni. Mivel hazánkban még kevéssé terjedt el az internetes vásárlás, magyar partnerprogramok segítségével nemigen kereshetünk nagyobb összeget.

Ha elhatároztuk, hogy csatlakozunk egy partnerprogramhoz, érdemes szűkebb réteget megcélozni - a téma iránt érdeklődők nagyobb valószínűséggel válnak vásárlóvá, mint azok, akik véletlenül tévedtek a weblapra.
Fontos, hogy az oldalt rendszeresen újítsuk, s a keresőoptimalizálásra is figyelmet kell fordítani.
A leghatékonyabb hirdekési eszköznek a szöveges linkek számítanak. Nem ajánlatos egyszerre túl sok reklámot megjeleníteni az oldalon, mert ezek elriaszthatják a látogatókat.

Partnerprogramunkhoz másokat is csatlakoztathatunk; a beszervezett jelentkezők után (egyes cégeknél még az ő eladásaik után is) kapunk részesedést; ennek azonban nincs akkora jelentősége, mint egy MLM üzlet esetében.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mi ez a hülye szöveg?