2008. február 20., szerda

Legkedvesebb barátnőm születésnapja

A legjobb barátnőm születésnapja van; ennek akár örülhetnék is, mert szeretem a születésnapokat, s ahányszor ma a naptárra pillantok, eszembe jut a barátnőm. Mégis bánatos vagyok, mert nem köszönthetem fel.
Egy évvel ezelőtt összeveszett velem. Máig nem mondta meg, miért haragszik (igaz, azóta nem beszéltünk, nem is kerestem). Csak arra jöttem rá, hogy egyesek rágalmazni kezdtek; hogy ő ebből mit hitt el és mit nem, azt nem tudom.

Bizonyára nem vagyok teljesen vétlen: sosem bántottam meg a barátnőmet, viszont be kell vallanom, időnként hajlamos vagyok csúnyán elhagyni magam, ami zavarta őt, s az is, hogy sok mindenben támaszkodtam az ő ítéletére, az ő döntéseire (ehhez tudni kell, hogy kivételesen intelligens, okos nő, s mindene megvan, amit értéknek tartok: gyönyörű, sikeres, van egy jóképű férje - szóval van egynél több okom, hogy példaképnek, követendő mintának tekintsem).
Mióta összevesztünk, egyetlen alkalommal kerestem: pontosan egy éve, a születésnapján. Akkor nem akart békülni, én pedig tolakodni nem szeretnék.
Nem mondom, hogy egy csepp sértődöttség sincs bennem - igazán elmondhatná szemtől szemben, mi baja velem -, de a barátnőm hiányzik.

Hasonló a helyzet egyik közös ismerősünkkel (ő a Szukits Könyvek egykori szerkesztője, akinek sokat köszönhetek és akit nagyon kedvelek): egy ideig nem keresem majd, mert szeretném, ha komolyan venne. Sajnálom, hogy emiatt távol kell tartanom magam azoktól, akiket talán legjobban becsülök.
Ma tehát nem köszöntöm fel a barátnőmet. Tavalyi ajándéka - egy szép kis karkötő, vidám színű, elegáns darab, nagyon illene ahhoz, akinek szántam - itt árválkodik a fiókomban. Anya azt javasolja, hordjam én, de nincs hozzá szívem. Majd egyszer - később - alkalomadtán átadom.
Addig is (krónikus barátnőhiány ellen) írtam egy-egy levelet a másik legjobb barátnőmnek és egy régi munkatársamnak, akinek idő hiányában rég nem feleltem legutóbbi mailjére, s egy külföldi Harry Potter rajongói oldalon új ismerősöket szereztem; már válaszoltak is, nagyon kedvesek. Ma még válaszolok az iwiw-en kapott leveleimre... és lehet, hogy írok az unokatestvéreimnek is.
Azért se hagyom, hogy rossz napom legyen.

Nincsenek megjegyzések: