2008. február 21., csütörtök

Piton születésnapja

Ma töltötte be hatvankettedik életévét Alan Rickman. Ki hitte volna - azt gondoltam, Piton professzor megformálója a negyvenes évei közepén jár.
Az ír származású színész a brit Királyi Művészeti Egyetemen tanult; egyaránt játszott filmekben és a New York-i Broadway és a londoni West End színpadain. Megkapta a brit filmakadémia legjobb színésznek járó díját és a Golden Globe-ot, szerepelt az első Die Hardban, a Raszputyinban, az Érzelem és értelemben, a Galaktitkos küldetésben; de a valódi közönségsikert a Harry Potter-sorozat 2001-ben forgatott első epizódja hozta meg számára. Ezután olyan filmekben játszott, mint az Igazából szerelem (Emma Thompson partnereként); a Sigourney Weaver nevével fémjelzett Hósüti; a Parfüm: egy gyilkos története vagy a Sweeney Todd - a Fleet Street démoni borbélya.
Rickman jelenleg a Harry Potter hatodik részének forgatásán dolgozik.

Megvallom, amikor olvasni kezdtem a regénysorozat első kötetét, azt gondoltam, bizonyára egyedül leszek azzal a véleményemmel, hogy kedvelem Piton cinikus, érdes modorát. Később azonban ámulva tapasztaltam, hogy tévedtem: a mogorva, örökké rosszkedvű professzort sokan szeretik. A film férfi szereplői közül talán ő tudhat magáénak a legnagyobb rajongótábort, a legtöbb rajongói oldalt és klubot. Nem értettem, hogy lehetséges ez a barátságos Lupin vagy a feltűnően helyes, kissé arrogáns karakterként ábrázolt Sirius Black mellett. Aztán rájöttem: a titok abban áll, hogy Alan Rickman tehetséges, s mellesleg jóképű és vonzó színész.

Joanne Rowling nagy kockázatot vállalt, amikor megengedte, hogy vászonra vigyék világszerte sikeres történeteit. A regények jelentőségét elhomályosíthatták volna a filmek. Sajnos valóban akad, aki jobban ismeri a Harry Potter-filmeket, mint a regényeket - de szerencsére kevesen. A filmek, ha lehetséges, még szélesebb közönséghez juttatták el a könyveket.

2 megjegyzés:

koimbra írta...

Alan Rickman jó színész, szerepeljen még sok jó filmben, Boldog szülinapot:)

Aranyhaj írta...

Én is nagyra becsülöm Rickmant :-)kisugárzása van, és határozottan jobban néz ki, mint amit Pitonról feltételezne az ember (nem képzeltem a professzort csúnyának, de ilyen jóvágásúnak sem).